1993 m. sukurta ES bendroji rinka yra vienas didžiausių Europos Sąjungos laimėjimų. Ji užtikrina, kad prekės, paslaugos, asmenys ir kapitalas galėtų laisvai judėti visoje ES teritorijoje (keturios laisvės).
Bendroji rinka suteikia ES piliečiams galimybę gyventi ir dirbti visoje ES ir suteikia jiems geresnių darbo galimybių. Joje vartotojams siūlomas didesnis kokybiškų paslaugų ir produktų, kuriais jie gali pasitikėti – pasikliauti, kad jie yra saugūs ir tausoja aplinką – pasirinkimas.
Bendroji rinka skatina prekybą, nes dėl jos ES yra svarbesnė prekybos partnerė pasaulio lygmeniu. Ji skatina augimą bei konkurenciją ir sukuria naujų galimybių ES įmonėms, suteikdama joms galimybę patekti į 447 mln. vartotojų vidaus rinką.
Taip neišvengiamai atsiranda „pardavėjų-pirkėjų” santykiai, kurie nebūtinai visada yra sklandūs ir geri. Vartotojams iškilusius klausimus ir problemas apie prekių ir paslaugų įsigijimą kitose ES šalyse padeda spręsti Europos vartotojų centrų tinklas, kurių vienas veikia ir Vilniuje. Centro darbuotojai pasirengę padėti visiems vartotojams, kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijusiems netinkamos kokybės prekę ar paslaugą. Skundai nagrinėjami taikiu būdu, kompromiso principu.
Šio centro darbuotojos Rasa Tiaškevičienė ir Jaunė Dalinkevičiūtė balandžio 21 d. mūsų centro kvietimu viešėjo Marijampolėje, kur visą pusdienį informavo ir konsultavo marijampoliečius apie vartotojų teises ES.
Susitikome su Marijampolės profesinio rengimo centro moksleiviais ir mokytoja Edita Sėdaitiene. Vėliau – su Marijampolės Trečiojo amžiaus universiteto bendruomene.